"Mello" 2012

Jahapp...

För  det första: jag har inte sett en endaste deltävling detta år, bara två låtar i andra chansen. Likt förbannat föll jag för trycket och kollar nu på finalen. Ska jag ge min åsikt på alla bidrag allt eftersom som så många andra? Jo, he tro jah...


1. David Lindgren - Shout it out

Clubmusik, jag gillar det, men det är väldigt mainstream...känner igen killen nånstans ifrån...kan dock inte komma på varifrån, haha!

2. Thorsten Flinck & Revolutionsorkestern - Jag reser mig igen

Lite småskön...men minst lika konstig, haha!

3. Dead by April - Mystery

Jag gillar Dead by April och den här låten tycker jag är helt okej, det är deras stil även om jag tycker den var i snällaste laget. Men som sagt, klart godkänd.

4. Lisa Miskovsky - Why start a fire

Norrländskt vemod blandat med internationell pop? Kan mycket väl bli bra, men personligen faller den här mig inte i smaken, den är lite för tråkig, även om den var fin.

5. Top Cats - Baby Doll

Svängig, härlig och awesome! Jag har en liten inneboende rockabilly-prinsessa och hon jublar över detta bidrag. Min absoluta favorit! Super!

6. Loreen - Euphoria

Jag är lätt avundsjuk på hennes röst, och detta bidrag ger mig rysningar. Riktigt bra, den här kommer spelas sjukt mycket på klubbarna framöver kan jag säga. Näst bästa bidraget i mina ögon, även om jag tror att detta bidrag skulle klara sig bättre i ESC än Top Cats.

7. Ulrik Munther - Soldiers

Söt liten pojke med en mysig liten låt. Helt okej måste jag säga. Men det är också det enda jag har att säga, haha!

8. Björn Ranelid & Sara Li - Mirakel

Den här har jag hört blandad kompott om, och vad är då min åsikt? Svårbestämd, tycker det är lite kul att han gör som han gör, men jag vet inte om jag gillar det...känns som en blandning av...fjortidunk och radioprat? Ett bra budskap dock.

9. Molly Sandén - Why am I crying?

Det kanske märks att jag inte är en ballad-tjej, och den här gången är inget undantag. Vacker låt, men för tam för min smak...

10. Danny Saucedo - Amazing

Ytterligare en pop/clublåt, skönt gung och tempo...jag diggar dom självlysande kostymerna, hehe! Men ja, ungefär som på David Lindgren, jag gillar den.




För att undvika massa onödiga kommentarer så säger jag redan nu: Det här är mina högst personliga åsikter, håller ni inte med så gör det inget, men spy inte galla på mig för det, för jag gör inte det på era åsikter!

Ha en fortsatt härlig kväll alla fina läsare!

Ciao



Kvällens bild blir en bild från senaste festen! Jag och min fina puppa Käs! ♥






Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback