Day 03 - Your wievs on drugs and alcohol

Vad gäller tyngre droger har jag bara två ord: Händer inte!

Enda gången jag skulle tillåta detta i min egen kropp är i medecinskt syfte, typ morfin för att dämpa hysterisk smärta inför en operation eller nåt. Annars har jag noll tolerans mot droger.

Snus och tobak har jag också noll tolerans emot, men jag dömer inte dem som använder något av det, jag har vänner och familj och släkt som använder något av det, och jag tycker inte att det gör dem till sämre människor att använda det. Men jag skulle aldrig göra det själv, har aldrig ens provat något av det och har inga planer på det heller.

Vad gäller alkohol så är det lika här, jag dömer ingen som dricker, för jag gör det själv. Jag festar och dricker, ibland lite för mycket, och jag står för det. Dock så brukar jag aldrig dricka så mycket att jag inte minns vad jag gjort, jag vill inte gärna hamna där heller, tycker det verkar alltför läskigt...och möjligen pinsamt...

Nåja, det här är min syn, men det finns nog lika många syner på detta som det finns människor, men det här är min lista och mina åsikter, så jag signar ut nu!

Ciao

 







Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback