Dag 01 - Om mig

Väldigt lämpligt att detta var första punkten på listan, och ska jag vara ärlig så skulle jag kunna skriva en hel uppsats om mig själv känns det som, haha! Men för er skull ska jag hålla mig ganska kort.

Here we go!

Madelene är mitt namn, ett namn som mina föräldrar bestämde tillsammans, och ett namn som jag trivs med ganska bra. Madde är det givna smeknamnet och det har jag haft sen jag var liten, vid sidan av har jag kallats bland annat Larsson, Svea, murra, puppsi, lilla gumman etc.

Jag föddes i Sundsvall den 16 maj 1990 och är således inne på mitt 20:e levnadsår. Har bott i Sundsvall under hela mitt liv fram till den 26 augusti 2010 då jag flyttade upp till Umeå för att studera till lärare, vilket jag nu gör för fulla muggar. Ångrar inte alls att jag flyttade hit, jag älskar staden och folket mer och mer för varje dag tycker jag, även om jag såklart saknar hemmet och familjen.

Jag är en otroligt familjär människa och älskar att spendera tid med släkten och familjen. Bästa tiden för min del är på sommaren när vi brukar anordna släktträff, när (nästan) hela släkten på pappas sida samlas. Jag är också en sådan person som gör allt för dom jag älskar, både familj och vänner. Det har hänt fler än en gång att jag givit upp mig själv en smula för att vara ett stöd för nån jag älskar.

Jag gillar idrott, egentligen all sådan, men favoriterna är handboll, dans och trial. Är också svag för brännboll, även om jag är usel på det, hehe! I övrigt tokälskar jag att dansa, sjunga och spela teater och vara allmänt galen. Är komiskt nog ganska blyg, framförallt inför nya människor, och ibland kan det vara svårt att komma mig nära, men gör man det så stannar man där oftast hela livet.



Ja, det var väl det man kunde säga om mig, utan att bli för långrandig...

Hoppas ni får en fortsatt trevlig dag, själv ska jag ta tag i plugg och läsa Dysthe!

Ciao







Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback