Weekend story

Jag är verkligen kass på det här med bloggning, men jag har ju annat för mig också och jag har haft en väldigt trevlig helg kan jag lova. Trevlig, men konstig och ja...intressant. Fredag kväll blev en liten intressant historia, städade hela eftermiddagen och kvällen, skulel sedan dammsuga, men nej, då skulle mamma sova inför natten då hon skulle jobba...så hej dator ett tag! Eller okej, jag fick vara taxi åt min bror också en sväng...skulle sedan hämta honom innan mamma skulle åka, men det sket sig, så jag fick skjutsa mamma till jobbet och sen åka hem igen för att vänta på att lillebror skulle höra av sig.

Satte igång att dammsuga medan jag väntade och ja...jag hann ett och ett halvt rum innan han ringde. Åkte och hämtade honom och hans kompisar och alla förbannade saker de skulle ha med inför nåt dom skulle göra på lördagen. Släppte av den första på väg in till stan, den andra i Skönsberg och den sista följde med hem med bror. Kom hem, bror + kompis gick ut med hunden så jag kunde dammsuga klart, sen slog något slint i mitt huvud och jag ställde mig och diskade...jag som avskyr att städa och diska! Lite musik löste biffen...och jag tror tröttheten satt som ett stopp för allt annat, dock kände jag mig inte trött alls, men men...datorn plingade till med ett meddelande från mamma att jag skulle komam dit, väl där fick jag taxiuppdrag igen, köra hem pappa och en av hans kompisar, så det blev till att åka ut till Timrå och lämna av "farbror Hans" där, sedan hem med pappa. Kom hem vid halv tre tror jag, och möttes av en förfrågan från Jonna: "Kom och kolla på matchen i morgon!"

Tyvärr hade hon redan loggat ut, så det kändes lite elakt att bara ignorera, så hux flux så bestämde jag mig för att åka och kolla, och samtidigt hämta pappas bil i stan. Ett krux, det skulle innebära TIDIG uppstigning...men vad gör man inte för vänner? Uppstigning sju på lördag morgon, dusch, fix sen ner på stan för att kolla match nio. Askallt! Regn och lite blåst och inte många grader varmt. Tycker dock mer synd om Filip som också skulle komam och titta, men han kom in till stan ungefär när det var tio minuter kvar av matchen. Ganska ovärt...som plåster på såren så fick han följa med mig och Jonna hem till mig och ja, vi hade en trevlig dag kan jag säga. Gick på stan litegrann, såg på film, jag bjöd på lunch (stolt!) och bara massa trevligt skitsnack, haha!

Lördag kväll bestod av kortspel, glassätning och körslaget, samt att vi faktiskt deltog i Earth Hour! Vi släckte precis ALLT, utom TV:n samt akvariumet till sköldpaddorna, som går på timer. Sen var det dags att sova för mig och Jonna, för på söndag väntade uppstigning vid halv sex och en buss som gick halv sju för att ta oss och laget til Piteå för sista matchen för säsongen. Tyvärr en förlust...och en jobbig hemresa för det kändes som att jag var sjuk. Det har hållt i sig till idag, huvudet värker och kroppen känns allmänt mosig...ingen aptit eller nåt sånt...oh well, tur att det kom nu, när säsongen är slut. Har ju lyckats varit frisk i övrigt hela säsongen, haha! Så det blir nog ingen träning för mig ikväll, men jag ska ändå dit för vi ska ha spelarmöte och prata om säsongen som varit, så det känns viktigt att vara där ändå. Så nu ska jag vänta på Jonna som ska komma hit på middag och sen åker vi till hallen.

Längsta inlägget på länge, men what the heck, who cares?

Ha en trevlig måndag alla läsare!

Ciao


   

Ser jag lika seg och hängig ut som jag känner mig? Hehe!






så häärliga bilder! :D Använder du självutlösare eller fjärrutlösare ibland?

2010-04-06 » 10:37:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback