Here I am, this is me

Jag har tänkt.

Ja, det händer faktiskt! Jag tänker ganska ofta, om allt som faller mig in, och även sånt jag inte borde tänka på. Det är så jag är antar jag. En tänkande människa. Folk tycker jag tänker för mycket...kan stämma, men någon måste ju göra det också. Eller?

I alla fall, det jag har tänkt på denna gång, och många gånger tidigare, är mig själv. Inte egofixerat, men litegrann på vem jag är och vad jag är. Jag är tjej, ganska logiskt. Men vad är jag mer? Så jag tänkte lista mina främsta och sämsta egenskaper och sen får ni väl antingen hålla med, skrika på mig eller bara rycka på axlarna och stänga ner sidan eller något sånt. Inte mitt beslut...

 ----------------------------------------------------------

+

 

Personlighet:

Den här punkten kan bli hur jävla lång som helst, men ska försöka håla den kort och saklig. Min personlighet är något som jag trivs med till ungefär 99% av tiden. Jag är en gladskit, så är det bara. Om inget ont har hänt så är jag ofta glad och ganska nöjd bara av att få vara själv eller med familjen framför TV:n eller med en god bok och massa musik. Men det främsta tror jag är att jag är väldigt omtänksam. Jag bryr mig otroligt mycket om att mina närmaste ska må bra, även om det inte alltid lyckas. Det är långt ifrån alla som är ärliga mot mig när jag försöker visa att jag bryr mig, och många gör det för de vill inte veta av mig. De känner mig inte kan man väl säga. För frågar man många av mina nära så är jag väldigt bra på att lyssna och trösta, även om det är på bekostnad av min egen psykiska hälsa. Det rör mig inte i ryggen!

Fantasi:
Ganska underlig punkt att ha med kanske, men likväl viktig. Jag har värre fantasi än ett barn ibland! Och jag älskar det! Vad vore livet utan lite fantasi? Vart skulle vi vara i teknisk och värdslig framgång om inte någon idiot (?) hade använt fantasin för att komma på lösningar till problem. Och hur rolig skulle typ Twilight vara om det handlade om vanliga människor? Nä, precis! Att det sedan kan bidra till att jag kan bete mig som en barnrumpa ibland för jag blir så full i fan och tar fantasin till verkligheten, det bjuder jag på!


-

Personlighet:
Tyvärr måste denna punkt finnas med här också. Föör jag har brister i personligheten, men vem har inte det? Jag är otroligt känslig, blir lätt ledsen. Har ganska dåligt självförtroende fortfarande efter år av mobbing, men jag är påväg uppåt. Är tyvärr inte där än och det har gett mig svårigheter att fokusera på det positiva om mig. Om jag så får fem komplimanger och en förolämpning, så är det förolämpningen som lämnar spår i mina tankar. Det är inte bra, därför hamnar det på minussidan!

Utseende:
Det här hör lite till min tidigare punkt, men jag lägger det som en egen. På grund av mitt dåliga självförtroende har jag inte mycket gott att säga om mitt utseende. Jag ahr alltid varit mullig, ända sedan jag var lill-liten, och jag är fortfarande lite halvrund. Dock har jag gått ner mycket i vikt nu och börjar trivas mer och mer med mig själv, men det är fortfarande fler dagar då jag vill lägga mig och gråta för att jag är ful än dagar då jag kan känna att jag faktiskt är vacker, oavsett vad människor säger.

----------------------------------------------------


Ja, vad ska man säga...? Ett väldigt öppenhjärtligt inlägg blev det här, men det är det värt. kände att jag var tvungen att få ur mig lite tankar och annan skit. Nu ska jag njuta av resten av söndagskvällen och bara göra ingenting, lyssna på musik och sociala på msn möjligen, haha!

Önskar mina läsare en fortsatt trevlig kväll!

Ciao








jätte härlig läsning! och du är jättejätte fin som du är! så det så:)

2010-01-11 » 15:21:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback