Dag 19 - Det här ångrar jag

Oh lord, den här punkten kan bli lång. Det finns säkert tusen saker som jag ångrar i mitt liv, men jag försöker att inte tänka på dom så mycket och acceptera att det hänt. Men visst...det händer att jag tänker tillbaka på situationer då jag önskar att jag gjort annorlunda. Jag kan rada upp många, men jag tror jag har några som jag absolut kommer ångra mycket längre än andra:

* Att jag inte åkte till Åhus med laget 2007

* Att jag inte hälsade på min gammo mer innan hon dog

* Att jag vid så många tillfällen varit alltför feg

* Att jag inte vid fler tillfällen sagt vad jag verkligen tycker och känner

* Att jag inte var med på rocksittningen (!)
* Att jag blev född som jag blev

Det sista kan man väl ta med en nypa salt, självklart är jag glad för att vara född, men ibland önskar jag att jag var född annorlunda, med andra egenskaper, då kanskej ag hade kunnat göra annorlunda de här sakerna jag ångrar.

 

Nåja, jag lär nog sitta uppe ett tag till, för jag är inte alls trött, men jag borde sova för att jag har föreläsningar i morgon, två stycken, men jag pallar helt enkelt inte. Jag komemr bara ligga och vända mig, så jag är uppe tills jag bokstavligen trillar av stolen av trötthet!

 

Ha en bra kväll/natt kära läsare!

 

Ciao






du ångrar mest saker du inte gjort, än saker du har gjort. Jag ångrar mest saker jag har gjort, jag kanske skulle må bättre om jag var lite fegare...

2010-12-12 » 22:51:53

Kul att du har blogg madde! Hittade den nu! :)



I allafall tycker jag inte du ska ångra att du är som du är. Du ska väl snarare ändra det på dig själv du känner dig missnöjd med digsjälv. DU har inte födds till en speciell madde utan din omgivning har ju format dig till den du är. Du kan fortfarande ändra på det du inte gillar och därmed bli nöjd med sig själv :) Så enkelt är det :) Positivt så :)

2010-12-15 » 01:22:42

sedan åhus var ju kul...men inte fan behöver du ångra det :P

2010-12-15 » 01:23:44

Du kan inte ångra att du "föddes som du blev" för man påverkas både av sin familj, sin omgivning och sina gener. Men en sak är säker - om du hade varit annorlunda så hade du inte varit Madde!

Tack och lov så är ingen perfekt så alla har vi lite förbättringspotential - utom kanske jag ;-)

Kramar i massor

2010-12-15 » 22:04:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback