Waiting for a star to fall

Hemma igen efter en långpromenad med håriga damen, hehe! Har gett henne lite godis och sen har jag förberett lite inför middagen, skalat morötter och ska börja skala potatis snart. Sen blir det till att vänta på att få hämta mor min som har resten av ingredienserna, bla falukorv och palsternacka, tror kålrot också. Det vankas korv- och rotsaksgryta ikväll, kanske inte låter som världens hit, men det är mycket nyttigt och faktiskt mycket gott ockå!

Haha, men gud, vilka minnen! Slog på TV:n nu lite slött och vad hamnar jag på? Barnkanalen! Okej, bara det är lite skumt, men de visade De tre vännerna och Jerry! Någon mer nittotalist än jag som kommer ihåg dem?



Gud vilka minnen man har i sådana här serier! Jag själv, som växte upp med endast ettan, tvåan och fyran, levde fan på sådana här serier när de gick på kvällarna. Och jag erkänner, jag tittade till och med på såna här lördagsmornar, typ Nicke och Nilla och ja, alla de andra! Men vad hade man för val? Nyheter eller...nyheter! Nä, leve barnprogram och tecknat!

Nu ska jag återgå till matlagandet för nu har jag fått reda på gömstället för den stora grytan!

Ciao

 







Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback