Echo chamber

Tillbaka till min så kallade verklighet efter ännu en helg ute i skogen. Denna gång hamnade jag i en liten by/samhälle vid namn Lit som ligger några kilometer från Östersund. Lördagen började sådär med en brutal väckning halv sju(!!!) och sen blev det till att packa det sista, byta om och sätta sig i bilen. Jag halvsov hela vägen upp och när vi kom fram så snörde jag på mig mammas kängor och traskade ut i skogen med pappa för att stå vid sista sektionen på hela banan, vilken låg långt utav helvete uti skogen, långt ifrån alla andra sektioner. Åtminstonde kändes det som det. I alla fall, dagen flöt på bra och fick som vanligt se mycket häftigt och roligt. Dagens klart roligaste måste ha varit lilla Linus vurpa. Han körde in i sektionen och plopp! Borta! Hann precis fundera på om det gick bra för honom när han dök upp igen, tittade på mig, log, slog ut med armarna och sa lite käckt: "Ta-daa!" Skrattade något otroligt! Man önskade att man hade en filmkamera vid sådana tillfällen!

 

På kvällen skulle vi övernatta i en gammal skola, så det blev luftmadrass och sovsäck som gällde. Vilket i sig var väldigt mysigt, på något sätt så älskar jag att sova på luftmadrass, även om jag föredrar min egen säng. Det blev middag där, tacobuffé som de så fint ordnat, mumsigt! Sen efterrätt och massa dösnack. Själv drog jag mig ner till min madrass och vilade lite, för jag hade väl inte så mycket att säga när alla pratade Trial och motorer hela tiden. Istället fick jag sitta "barnvakt" åt några mindre barn och några av de yngre förarna som höll på att ta död på varandra. Senare lugnade de dock ner sig och lite av folket åkte iväg för att sova på andra ställen och jag fick "hjälp"/sällskap av några andra förare, av äldre sort. Dock var jag äldst av alla som inte var typ 30+, vilket var lite komiskt. Och jag var ensam tjej hela natten!!! Och på något sätt så tyckte jag mycket om det. Det är nåt särskilt med att bara vara med killar. Personligen släpper jag loss mer, men det känns på samma gång konstigt, speciellt det där med att byta om inför tio par karlaögon...Men det största problemet var nog att jag tycker en av förarna är söt, så man blev lite tafatt. Men vafan, allt går!

 

Söndagen var ganska tråkig om man jämför med lördagen, men det var fortfarande kul att få vara där och ta del av det hela. Efter dagens tävling var det prisutdelning för den totala cupen också, som alla dessa tävlingar är del i. Det var lite kul, för pappa kom tvåa i motionsklassen! Mäkta stolt man var! För brorsan blev det en hedrande fjärdeplats tror jag, kanske femteplats, men jag var ganska nöjd ändå. Pakcade in oss i bilen och åkte hem. Enda stoppet blev i Brunflo för att äta middag, i övrigt en händelselös resa hem. Väl hemma blev det en kopp te och lite glass, sen sängen!

 

Idag då? Ja, jag har precis ätit lunch och ska bara byta om, sen gå iväg till mamma på jobbet och lämna lite körsbär samt ta med vovven på en promenad. Ikväll blir det träning och sen är det CSI på TV. En ganska vanlig måndag med andra ord.

 

Shit, längsta inlägget på länge tror jag! Undra om någon orkar läsa, haha?

 

Ciao



(OBS! Bild från tävlingen i Timrå!)






Jag orkade läsa!:D

2009-09-07 » 16:36:58

sv: haha snart :P åker imorgon :P

2009-09-07 » 19:44:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback