Only

Hej hopp i blåbärsriset!

Det blev ingen film för mig! Eller ja, inte än...det blev någe tjall på den så jag måste ordna det först, sen kan jag titta och dregla på fina A.P, yay!

Fram till dess så roar jag mig med lite musica, för tillfället smeker Samu Haber mina öron med sin vackra stämma! Samu är sångare i ett av mina absoluta favoritband, nämligen Sunrise Avenue, som ni kanske vet. Tänkte vara lite tråkig (?) och ägna detta inlägg lite åt dem, medan filmen fixas.

Sunrise Avenue är ett finskt rock/pop band som bildades i Helsingfors 2005. Till en början var det bara Samu, och då hette bandet bara Sunrise, men efter han flyttat tillbaka till Helsingfors efter att ha bott i Spanien i fyra år så träffade han de övriga medlemmarna och tillsammans bildade de bandet Sunrise Avenue. I början av 2006 släpptes bandets två första singlar "All because of you" och "Romeo" (som för övrigt är en av mina favoritlåtar!) och senare samma år släpptes deras debutalbum "On the way to Wonderland" som symboliserar deras resa från början till tiden då albumet släpptes. Tidigare i år släpptes deras andra album "Popgasm", med nya låtar och även en ny gittarist, eftersom Janne Kärkkäinen slutat.

För mig är Sunrise Avenues musik något som jag lyssnar på i omgångar, ungefär som den mesta musik. Enda skillnaden är att den här musiken tröttnar jag inte på! Jag älskar deras sound, Samus röst i kombination med det hela och deras texter. Jag tycker att det finns en S.A-låt för alla tillfällen och humör. Är man ledsen så kan man lyssna på låtar som denna:



Heal me

Och om man är glad eller som jag var då jag hörde den, nykär, rekomenderar jag någon av följande:



All because of you

 

Choose to be me

Jag kommer nog inte sluta lyssna än på ett bra tag. Musiken får mig att må bra.

Nu har jag skrivit tillräckligt, och filmen är ready to go!

 

Ha en trevlig eftermiddag, allihopa!

 

Ciao






Sköön musik! :)

2009-10-21 » 14:55:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback