I guess she´s got her reasons

Oj oj oj...

Den här veckan har verkligen varit långt ifrån bloggrik, ändå har jag inte gjort precis något som skulle kunna ha tagit upp min tid från bloggning. Men det är som det är, jag har inte haft något riktigt att skriva om. Jag tror jag har kommit in i någon slags dvala vad gäller skrivandet. Det kan ha något att göra med att jag är ganska trött nuförtiden, jag går och lägger mig sent, men sen går jag upp tidigt för att hinna äta frukost. Jag är stolt över att jag har lyckats nästan hela veckan att äta tre mål mat om dagen, nyttiga också!

Jag var lycklig i torsdags kan jag säga i alla fall, för Lulu var här! Lulu, min Lulu, jag är glad att jag har henne! Det skiljer faktiskt fyra år på oss (där jag är äldst) men ändå förstår hon, hon är så vuxen, samtidigt com hon ibland kan vara sådär härligt tramsig som man kan vara när man är yngre. Dagen blev jättebra med att jag hämtade henne hem hit, vi åt lunch med mamsen min, sen raka vägen till Birsta för lite shopping. Det handlades present till min far som fyller år i morgon, och till min stora förvåning (och lycka) så hittade jag ett par jeans på Cubus, som passar perfekt! Dom är så himla snygga och så himla bekväma! Jag trodde inte att det var möjligt för någon som mig...jag har alltid haft problem med att hitta kläder. Dessutom så följde ett grått basic-linne med mig hem från samma butik, de hade nämligen erbjudande på ett par jeans + en topp för 399:- och det säger jag inte nej till! Basic-tröjor och sånt kan man aldrig få för mycket av! Vi åkte hem och satt och pratade i någon timme, sen blev det middag och efter det satt vi i min fixade dubbelsäng med glass och melon och kollade på "10 things I hate about you" och sedan "Jordan-rättsläkare". En underbar dag, med en underbar tjej! ♥

 

På fredagen följde jag henne till bussen efter frukosten för hon skulle ut till Kvissleby för att stå modell, lite avis! Dagen fortsatte för min del med läsning hela eftermiddagen, och jag kom en bra bit på New Moon, så pass långt att jag lyckades läsa ut den nu på morgonen. Damn, man blir som uppslukad! Love it!

 

Idag å vet jag inte riktigt vad jag ska hitta på. Jag har fått inbjudan av Emma att komma på filmkväll men jag måste sova tidigt. Har ju första hemmamatchen i morgon och jag är en av målvakterna. Freja är faktiskt borta så det är jag och Jonna som har ansvaret! Grymt spännande men lite nervöst! Så idag blir det mest till att tagga inför morgondagen och kanske ta en liten promenad i spåret. Vi ska gå och sätta ljus på gravarna också, eller ja, jag ska bara följa med till min gammelmormors grav, resten är på mammas sida och de har jag typ aldrig träffat. Det skulle nästan kännas elakt att vara där då. Eftersom jag inte skulle kunna hedra deras minne på rätt sätt. Älskade "Gammo" däremot, hennes grav vill jag verkligen gå till!

Nä, nu har jag babblat för mycket tror jag, ska börja läsa en ny bok tror jag, för att rensa lite bland tankarna innan vi ska gå till graven!

Ha en fortsatt bra eftermiddag, allihopa!

Ciao






» Lulu

Du är så bra gumman, vi måste ha fler mysdagar tycker jag! :D <3

2009-10-31 » 20:16:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback