Dinner service

God kväll alla glada!

Håller som bäst på att laga mat och jag tänkte delge er receptet på det jag tillagar. Den här rätten är verkligen perfekt om man har ris över i kylen, alternativt kött av något slag. Plus att det är hysteriskt enkelt!

Steg 1:

Koka ris! (alternativt ta fram resterna av ris)



Steg 2:

Gör i ordning kött, i mitt fall har jag klippt sönder lövbiff som vi hade kvar sen gårdagens middag, men man kan lika gärna använda skinka, kalkon, kyckling eller annat kött. Strimla detta eller skär i passande storlek på bitarna och blanda med riset.



Steg 3:

Koka Bearnaise-sås! Läs på förpackningen för anvisningar, gör gärna mycket, då riset drar åt sig mycket av såsen.



Steg 4:

Blanda i såsen med resten av riset och köttet. Nu är rätten egentligen klar!



Men om man som mig vill ha lite mer, så gör följande!

Steg 5:

Häll över allting i en ugnsfast form och täck med ost!

 

 

Steg 6:

 

Gratinera i ugn tills osten fått färg! Servera med en sallad (som jag är för lat för att orka göra) och njut!

 




Enkelt, eller hur?

Lycka till allihopa! Nu ska jag njuta av min middag, sen blir det till att byta om och åka på träning!

Ciao






Sweet :)

2009-10-23 » 13:42:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback