Another place, another time

Ibland önskar jag att jag kunde vrida tillbaka tiden. Tänk vad skönt ändå, så kunde man rätta till alla dumma misstag man gjort. De som säger att man lär sig av sina misstag: Bullshit! Eller ja, bara bull...

Man kanske lär sig något, men det tar en jävla tid att komma på vad man lärt sig. Och innan man kommit på vad det är man skulle ha lärt sig så pinas man av vetskapen om sitt eget misstag. Jag har gjort många misstag i mitt liv som jag är mer eller mindre glad över att jag gjort. Som att jag var så himla feg den där gången i Spanien och inte vågade kyssa den där snygga killen som spelade strandtennis med mig, att jag tappade kontakten med härliga Marie från Kreta-resan, att jag inte ansträngde mig mer i skolan och lyckades med mitt mål att gå ut gymnasiet utan ett enda G...med mera, med mera. Men just nu önskar jag att jag kunde vrida tillbaka tiden bara några månader, tillbaka till tiden då jag var lycklig. Varför tänkte jag ens? Jag blir arg på mig själv när jag tänker tillbaka på vad jag gjort, frågar ständigt mig själv om jag gjort rätt. Jag vet fortfarande inte om jag gjort rätt, för jag saknar det så otroligt mycket...

Livet går vidare, även efter de flesta misstag, men till vilket pris?

Mitt liv är ett virrvarr av känslor och tankar, that´s who I am, men varför? Jag vill ha enkelhet i mitt liv, trygghet, utan att behöva ge bort så mycket av mig själv som kompensation. Jag hade det...men gjorde ett misstag. Frågan är om jag någonsin kommer att kunna lära mig något av det. Att jag är en komplicerad och konstig människa? Det visste jag redan. Att jag inte kan få kärlek? Svidande sanning, men just nu verkar det så.

Tell me I´m wrong
Tear out my pain
Hold me tight
Whisper in my ear
Tell me it´s okey
I love you, you´re mine ♥

Ciao








SV: Han är ju det - helt klockren!



Du skriver väldigt bra, intressant mste jag säga :)

2009-10-14 » 10:18:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback