Jag somnar, jag vaknar

God morgon bloggen och välkommen till en ny vecka! En vecka som börjar med ett litet glädjeskutt!

Kommer ni ihåg att jag sa förra veckan att jag och mamma skulle ha en nyttig vecka? Oh well, det har gett resultat, trots födelsedagsfika och glas med Lulu. Vägde mig i morse, en vecka efter att vi började, och jag har gått ner ett helt kilo! Jag är så himla glad! Det är inte mycket, men det har bevisat för mig att jag faktiskt kan klara det här! Och det känns så jäkla bra! Så nu ska jag försöka fortsätta på den här banan. Min frukost idag blev två grova mackor med smaksatt Keso på samt en kopp te med en gnutta honung i. Det är ju så att det låter som mycket, men egentligen så är det inte det. Tillräckligt för att klara mig till lunch, men tillräckligt lite för att det ska vara bra för viktnedgången.

En viktig sak känner jag att jag måste poängtera:

Det här gör jag helt av egen vilja, och jag är inte ute efter att bli ett levande skelett eller att bli en size 0, det vet jag att jag inte kommer klara. Jag vill bara gå ner litegrann i vikt så att jag kan vara nöjd med mig själv. Och det innebär en minskning på max 10-15 kilo. Inte mer, för då skulle min kropp bli så vansinnigt osymmetrisk så det skulle se skrattretande ut. Herregud, det ser redan lite skumt ut!

Bara så att ingen får för sig att säga något taskigt!

Nu ska jag fortsätta att äta upp min frukost och kanske se en film, sen blir det lunch med mamma och senare en långpromenad med lilla Mixa.

 

Ha en bra dag allihopa!

 

Ciao

 

 






Dom som säger något taskigt har ju lagt att bukfett i hjärnan, sådan ska du inte lyssna på! :D

2009-11-02 » 11:11:55

SV: Varsigod Madde :D

2009-11-02 » 15:46:14

sv: Det har du iofs rätt i - tänker inte gå ut mer idag. Fast jag har ju en hund som måste kissa.. uuh :P

2009-11-02 » 16:39:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback