Vad gör man?

Ja, hej på er alla!

Blogg är inte min starka sida, men har bestämt mig för att försöka ändå. Mest för att ha någonstans att vräka ur mig mina tankar, då dagbok inte riktigt funkar för mig längre.

Vad ska man säga mer...jag är snart 19 år, glad och sprallig, tycker om det mesta. Men just nu är det en sak jag vill göra, och det är, som så många andra i min ålder, att gå ner lite i vikt. Därför tänkte jag använda bloggen som en liten peppsida, men också dokumenteringssida. Kul, tänker ni, ännu en bantningsblogg! Njaa, kanske lite, men det kommer även vara mina egna tankar om saker, samt saker som jag tycker är underbart roligt, och som går att visa här på bloggen, nämligen foton (även om jag inte är en mästerfotograf), dikter (som inte kommer gå till historien som till exempel Fröding eller nåt) och eventuellt noveller eller en följetong (trots att det inte är författarmaterial), allt beroende på tillgång och efterfrågan. Sen är förslag alltid välkomna.

Jag ser det här som ett sätt för mig att leva ut mitt innersta, min fantasi kan få en tillflyktsort, för tro mig, den vet nästan inga gränser.

Nåja, för att starta, min frukost idag:

1 kopp jordgubbste med en tesked honung
1 skiva Solklart med lätt&lagom och ost

Inte den bästa frukosten, men jag klarar mig. Har dessutom ätit upp det som var kvar av mitt snack från igår, nämligen sex-sju st cashewnötter dragerade med yoghurt. Mums, nyttigare än godis också! :)

Idag ser dagen ut såhär:

* Plugga, plugga, plugga...
* Förhoppningsvis Pace vid halv sex
* Löpning (om jag har tid och orkar)
* Förberedning inför fotot imorgon

Om jag kan hitta diciplinen nu så kanske det här kan funka...jag hyser hopp.

Nåja...

Over and out!







Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback