Somewhere over the rainbow

Ja, då var mitt allra sista nationella prov avklarat, och jag förvånar mig själv med att säga att det kändes ganska bra, i alla fall på de uppgifter jag gjorde. x) Efter den pärsen fortsatte chocken och jag svängde in på donken och åt en hamburgare, annars skulle jag med säkerhet ha dött på träningen. Tog bussen ut till Timrå och körde en halvtimmes pace och en halvtimmes core så nu är magen hård som sten. Okej, kanske inte, men det kändes bra i alla fall. Och Carina är så himla duktig. Hon vet precis var hon ska trycka för att få en person att ge det där lilla, lilla extra. Fast idag var hon ovanligt tyst av sig, inga kommenderingar som annars brukar vara så kul att käfta emot. Hon kanske var trött, stackarn...

Och för att bre på det ännu mer så har jag nu anmält mig och moder min till megamaratonträningen på söndag. 4 pass efter varandra och sedan lite mingel med ost och kex (fick jag höra idag). Först cykling 30 min, men det är inte säkert att jag kan vara med där eftersom de bara har 22 cyklar och många vill vara med, sedan tror jag det var 30 min step, 30 min muscle power, som tar som attan på musklerna, och till sist 30 minuter core. Shit, dom komemr att få bära mig ut ur hallen efter detta! Men vafan, jag behöver det. Har slöat så mycket under dessa resor som blivit av nu på vårkanten. Dags att skärpa sig och ladda inför studenten och beach 2009!

På schemat idag står skrivning av projektarbetsrapport och lite städning, sen åker jag med älskling och Markus till härnösand och hälsar på Lulu! Det ryktas om en filmkväll...och det låter som något HELT i min smak just nu. :) sedan hem och sova några få timmar för att sedan, förhoppningsvis, väckas av presenter och frukost på säng. Ibland älskar jag verkligen att fylla år. Det är mysigt! ^^

Har förresten upptäckt, eller ja, jag visste det redan förut, att musik gör det minst tusen gånger roligare att träna och man ger mer, i alla fall jag. Man fokuserar på musiken istället för smärtan i musklerna. Bjussar på några av mina favoritträningslåtar, både en lista och några videor. Enjoy!

Ciao!

Scooter - Faster, harder, scooter
Danzel - Put your hands up in the air
Katrina and the waves - I'm walking on sunshine
Lady Gaga - Poker face
Ruslana - Wild dances
Vengaboys - Boom, boom, boom, boom
September - Satellites
Kate Ryan - Ella ella, l'a
Cascada - Truly, madly, deeply (fast version)










» Moa S

fan vad sköönt att nationella är avklarat för dig! är helt nervös inför nästa år då vi får det första gången, i biologi, kemi och fysik också.. HEHE, shoot me!

2009-05-15 » 22:33:30

älskar din blogg design!

2009-05-16 » 00:00:55

jag är också väldigt kurvig men kort och jag tror man kommer i en del från barnavdelningen om man är kort..ibland hittar jag lättare kläder där än damavdelningen..konstigt.

2009-05-16 » 18:39:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback