I wanna do it again

Jag ber hundrafemtioelva gånger om ursäkt för att jag inte har uppdaterat någonting under min resa men vi var alltför lata och otekniska för att orka ta reda på hur man tog sig in på det trådlösa nätverk som de hade på hotellet, därför kommer nu ett megalångt catch-up inlägg om min resa, följt av lite bilder, eftersom min kameras batterier var minst sagt usla under helgen.

Dag 1: Torsdag

Vaknade upp hos älskling och fick stressa i mig lite frukost bestående av en kopp te och en macka. Slängde ner den sista packningen i väskan och klädde på mig, dagen till ära helt i svarta, totalt avslappnade kläder. Med tanke på att vi skulle sitta i en bil i x antal timmar så kändes inte mina jeans så tilltalande. Vi kom till slut iväg och åkte en bit innan vi stannade för en liten fika, en macka, lite cola och två gifflar som smakade utsökt i min mun, hehe. Ett stopp till hanns med innan vi stannade i Bygdeå på Frasses för att äta en sen lunch. Sedan körde vi ganska så bra i ett svep tills vi kom fram till Scandic i Luleå och checkade in. Jag bytte tröja och fråschade till mig lite, sen bar det av till älsklings systers lägenhet för att äta middag. Fick gå igenom lite kläder hon skulle ge bort och fick med mig hem en randig t-shirt med Hello Kitty tryck, en vit text-t-shirt, en rutig sjal och en gammal persikofärgad balklänning. Kan vara bra att ha på fall att min klänning blir bajs. Dock sitter hennes klänning lite som ett korvskinn på mig då hon är mycket mindre än mig. Men tacksam och glad vart jag. Vi drog oss hemöver till hotellet och man somnade ganska gott i sängarna med älsklingen vid min sida.

Dag 2: Fredag

Fredag blev shoppingdag. Jag och Alex gick in till centrum och besökte alla de tre stora galleriorna som fanns där samt lite småbutiker och min mammas favorit, Lush! Köpte ganska lite prylar ändå, tror att det endast var hårnålar och en morsdagspresent som fick följa med mig därifrån. Nej förresten, ett set med skisspennor och ett litet ritblock slank också ner. Efter en lunch med "svärföräldrarna" på Kebabhuset så gick vi runt lite till och tog sedan en fika på Waynes. Sen blev vi kallade till Clas Ohlsson för att bära flyttkartonger till Carolina. Det var ohyggligt otympligt och inte blev det bättre av att älskling sa fel hållplats så vi fick gå dubbelt så mycket med de där sabla kartongerna. Glad var jag att det inte blåste så mycket, för mina kartonger lade jag på huvudet så jag såg ut som ett vandrande bord och hade säkerligen blåst bort vid en kraftigare vindby. Vid hotellet packade vi in kartongerna i bilen och jag och Alex traskade iväg på en promenad som slutade på Dollar Store och Skokanonen. På dollarstore blev inköpen en Ipodladdare till vanliga vägguttag, tre-pack trosor och en flaska hårmousse, som senare visade sig lukta fan, haha! Köpte ett par svarta tygskor på kanonen och fick även älskling att köpa ett par vita låga Converse-kopior (skitsnygga enligt mig), sedan traskade vi nöjt hem. Senare kom Carolina och "svärisarna" och vi åkte till en kinarestaurang för att mätta magen. Det var väl ganska långt ifrån det bästa jag ätit, men man blev i alla fall hyffsat mätt. Men en glass med topping på donken till efterrätt satt väldigt fint, akompanjerat av ett avsnitt av Family Guy på hotell-TV:n. Dagen slutade ganska nära midnatt, efter en lång och varm dusch och lite sms:ande med Käs.

Dag 3: Lördag

Denna dag var det dags för examensceremoni och sittning. Klänningen åkte på, håret fixades och sandaletterna på. Mina skavsårsplåster svek efter knappt en fjärdedel av vägen in till stan så jag fick smita in på toa och superpacketera dem med typ tre lager tejp. Tack Carolina! Ceremonin var ganska tråkig och man var nästan glad när den äntligen var slut. Lunch på en italiensk restaurang med en mycket rolig ägare och massa Eros Ramazotti i bakgrunden. När vi skulle gå så märkte vi att det hällregnade så mitt omsorgsfullt plattade hår drog upp sig i ett virrvarr av lockar, något som jag inte orkade ordna på hotellet utan sprayade lockarna lite och satte upp luggen med några hårnålar. Tog en kaffe med älsk och fick en blåbärspaj på köpet då de inte hade kaffe latté, helbra eftersom man inte fick så mycket mat senare på sittningen. I allmänhet var den riktigt bra, men även solen har fläckar, det var lite problem med maten och lite hög volym på viss underhållning, men maten var helt okej och deras eldshow som avslutning var väldigt cool att se på. Att sedan Alex fick hemsk huvudvärk och jag fick sinnessjukt ont i mina fötter av att ha gått i mina sandaletter i typ 14 timmar plus en blånagel till resultat av en dörrklämmning vid hemkomsten gjorde kvällen till en väldig blandning av intryck. Men det var väldigt coolt att få vara med om en sådan sittning. Längtar som ett as till lördag, då studentbalen är!

Dag 4: Söndag (idag)

Hemfärd, inte mycket att säga. Hämtade lite grejor os Carolina, sa hej då, åkte vidare, stannade strax efter Umeå och åt lunch, stannade i Docksta för att fika och i övrigt bara en massa bilåkande. Jag somnade en sväng mellan Umeå och Ö-vik och sista sträckan efter Docksta satt jag och Alex bak och fnittrade som små tjejer och petade på varandra. Jag tror vi var ganska trötta. Kom hem och blev attackerad av hunden, hälsade på alla, fick sallad till middag, och sitter nu här och har nog skrivit mitt hittiuls längsta blogginlägg nästefter novellerna. Ganska hyffsat ändå! Ska ta itu med engelskan och göra klart PA:rapporten då min partner inte kunde det (jag är SÅÅÅÅÅ less just nu) och sedan hoppas jag att jag kan få sova, sova, SOVA! Känns som att jag inte har sovit något alls under helgen, men men, ny stad, nya människor, nya intryck...mycket uttröttande!!!

Nedan lite bilder, enjoy!

          



Bild 1: På väg norrut, älskling i bilen!
Bild 2: Shoppingdag, en älskling på väg till centrum.
Bild 3: Ceremonidags, gissa om pojken var snygg i kostym!
Bild 4: Jag innan sittningen (klänning Monki, kofta Kappahl (mammas), sandaletter Nilsson, väska från farmor)
Bild 5: Snyggaste paret innan sittningen.
Bild 6: På väg hemåt!
Stora bilden: Luleå!


Adios guapas y guapos!






» ida

aaa exakt =)

tackar vad glad jag blir=)

2009-05-24 » 23:34:35
» Joli

Later som en toppen helg:D Vilken tjusig klanning du har pa dig!=)

2009-05-25 » 15:42:37

GUD VA SNYGG DU VA DÅ:D:D:D:D:D:D

och vilken härlig helg!!:D kul att läsa! va kostar ipodladdare för väggen?:)

2009-05-25 » 15:47:13

ÅÅÅH vad fina ni var!! :D

2009-05-27 » 20:26:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback