Himmelen är oskyldigt blå!

Solen skiner från en nästan molnfri himmel och vad gör jag?

Svar: Sitter inne vid datorn och pluggar!

Helt sjukt vad mycket vi har att göra nu sista veckorna innan studenten! Och inte ens hälften är klart! Tror att dt kommer gå iaf men hur ska jag klämma in för´delsedag och resa till Luleå med älsk mitt i allt pluggande? Sjukskrivning? Njää, har ju saker varje dag att göra, tragiskt nog. Idag står på schemat att bli någorlunda klar med PA-rapporten och sen ikväll plugga som en tok till religionsprovet i morgon. Som om inte det vore nog så är det nationella i Ma C på fredag och jag är såååå inte pepp på det. Men men, har jag tur kan jag i alla fall smita undan med ett G i slutbetyg. Wii, mitt enda G i mitt slutbetyg! Wanderful! Men vad gör man?

Längtar iaf till lördag, för då ska jag banne mig slappna av hela dagen och bara njuta av att veta att idag, idag är det min dag, då blir jag nämligen 19 vårar! Älskling har något finurligt i blicken varje gång jag nämner det, jag får en konstig känsla av det... har jag tur får jag allt vad jag vill ha, men just nu skullle jag utan problem nöja mig med en stor hink extra tid och motivation, om det är möjligt att få!

Jag känner att den här bloggen för mig mer är ett sätt att slänga ur mig min egen personliga skit, men jag lovar, efter studenten blir det annorlunda, förhoppningsvis är jag inte lika stressad då. Men tills dess får världen och mina få osynliga läsare nöja sig med en massa tjatande om min stress. Yey, jag kommer bli Sveriges mest jobbiga blogg! Hehe, men det är en bedrift det också.

På plussidan idag ligger att jag kanske bara har en lektion idag, kanske rent av ingen alls, helt beroende på om jag orkar pallra mig iväg på PA-lektionen. Inte för att jag vet om det är lönt eftersom jag inte är klar med rapporten. Men kanske ni kan hjälpa mig, om det nu finns någon där ute? Svara på frågorna nedan och skicka det i en kommentar här, det skulle betyda mycket!

* Känner du till Spanglish? (språket, inte filmen)
* Har du några erfarenheter av det?
* Har det på något sätt påverkat dig? Har någon i din närhet påverkats av det?
* Hur tror du att det kommer att utvecklas?
* Vad tror du kommer hända med spanskan om Spanglish kommer att breda ut sig mer?

Hoppas på i alla fall några svar.

Nä, nu blir det plugg och lite god lunch kanske.

Ciao bellos!







Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback