Det börjar närma sig...

TOOODELOOO!!! :D

Idag har varit en crazy dag än så länge och jag hoppas att det inte tar slut än.

Tidig morgon med hämtning av Carro så jag fick åka raggar-bubbla till skolan med lite raggardunk i högtalarna. Stressade som en tok då jag fick ett sms med texten: "jag åker nu" när jag stod med nytvättat hår och morgonrock. Panik! Rev på mig första bästa klädsel, slängde ner studentmössan, nycklar, plånbok, ombyte etc. och stormade ut. Efter 5 minuter utan en Carro i sikte kom jag på en briljant idé att göra ett par vita leggings till min sommarklänning för det var ganska kallt ute. Sprang in och offrade mina vita Spanienstrumpisar och klippte precis av fötterna när Mixa började skälla och skvallrade om att Carro hade kommit. Ut i bilen och brumma ner till skolan. Väl där så hann jag byta om till mina påtagningskläder och mingla runt lite bland alla montrar innan utfrågningen. Representanterna för oss, Ronja och Eleni, gjorde ett otroligt bra jobb och tvekade inte en enda gång tror jag. Jag tycker att vi skulle ha förtjänat lite mer än en tredjeplats men hej, 3:a av 14 samhällsklasser varav alla läst iaf en mer samhällskurs än oss så är jag väldigt nöjd ändå!

Dagen fortsatte med ballonguthämtning och sedan tågande till Stora Torget där det blev mycket sång och dans och skrik och allmänt ståhej. Underbart att få känna känslan av att snart ta studenten, det är sjukt hur kort tid det är kvar! Efter att öronen utstått lite smärta och vi skilts åt alla tjejer för att göra annat så slog jag en signal till min älskling och fick komma till honom en liten stund och bråka med hans kompisar. Sedan hem, och det blåste som fan så jag trodde jag skulle göra en Marilyn Monroe men det gick bra. Väl hemkommen sitter jag här nu och pratar med min syssling på msn och lyssnar till mammas syande. Nu ska ni inte tro att hon syr jämnt, det är bara nu för att bli klar med mina klänningar, sedan är det min tur, för då har jag mer tid till att göra andra saker. :)

Nä, nu ropar mamma på mig att komma och prova...

Bloggar senare ikväll för lite mer uppdatering och bilder från dagen! :)

Ciao!





» ida

Ååh vad underbart=)

2009-05-27 » 23:12:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback