Bal

"Jaja, vad är väl en bal på slottet?"

Kända rader från en känd film...dock ska jag inte på slottet men likt förbaskat ska jag på bal ikväll, men på Södra Berget istället. Känner mig sjukt nervös utan att egentligen veta varför? Kunde inte äta i morse så har precis tryckt i mig en pirog och en hårdbrödsmacka samt lite kaffe för att orka hålla mig vaken hela kvällen! Sitter en liten stund vid datorn medan jag väntar på mamma som ska fixa till mitt hår, samt att Alex ska komma hit. ♥

Tyvärr har jag inte tagit några kort än för jag har varit för upptagen med nagelmålning och sminkning. Fick efter mycket om och men till en ganska snygg sotig sminkning med lite mörkt rödrosa och en grå skugga och lite kajal/eyeliner. Sotigt men inte för mycket, det blir nog bra det. Bara håret kan göra som jag vill sen så ska nog det här gå som en dans. Pappa har ordnat så att jag får åka snyggbil till balen också, vilket jag absolut inte tackar nej till. Nån jobbarkompis tjej ska köra mig och kanske Emma och Käs i en gammal fin bil, som jag just nu inte kan komma ihåg namnet på och därför heller inte lägga upp någon bild på modellen. Den var mintgrön kom jag ihåg i alla fall, hehe!

Mamma sliter med klänningen, de sista detaljerna ska på plats, sen blir det hårfix och sen fotografering framför huset. Älskling har lovat ta med kameran när han kommer så vi kan få fina bilder. Jag ska be någon ta med min kamera också så jag kan lägga upp några bilder här, både på mig och självklart på bilen. Icke att förglömma så ska kameran med till balen så fler balbilder är att räkna med imorgon kväll kanske. För det är ju faktiskt mors dag så lite måste jag ju ägna mig åt mamma! MEn jag kan lova att bilder kommer! :)

Nu ska det sista göras och jag ska få åka iväg och vara vackrare än någonsin! Det ni! ;)

Ha en underbar kväll allihopa!

Ciao







jag ska träffa släkt imorgon :D självdå?

2009-05-30 » 17:17:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback