Midsummer nights dream

Godmorgon bloggen och alla läsare. I morgon är det midsommarafton, en dag präglad av sill och nubbe för min del, men också en magisk dag. I alla fall om man ska tro alla myter som finns runt den. Själv så har jag aldrig lyckats se älvorna dansa, inte heller drömt om min framtida man efter att ha plockat sju sorters blommor och lagt under kudden med en hysterisk lillebror i hasorna som gör allt för att få en att prata, skratta, ja vad fan som helst. Men i år får jag i alla fall sova med den jag älskar, för Alex ska följa med till stugan och fira midsommar med mig, min familj och mina far- och morföräldrar. Jag hoppas att vädret kan sammarbeta lite och att vi klarar oss utan hällregn. Men man vet ju aldrig med svensk sommar...

Aperopå stugan... det är faktiskt en utav mina absoluta favoritplatser. Belägen kanske fem mil från centrum vid en sjö så är den undangömd och privat, men det är ändå inte långt från civilisationen. Helt perfekt. Har spenderat sommardagar där ända sedan jag föddes och har aldrig vantrivts. Även om man kanske ibland hellre åker utomlands eller är i stan med sina kompisar och går på Gatufesten så är det något sorts lugn över att komma tillbaka till stugan och bara koppla av. Det är frihet i en liten ask! Går man sedan kanske en kilometer in i skogen från stugan vår så kommer man till sjön. En lagom stor sjö som slingrar sig vidare i form av en bäck där vi får vårt dusch och tvättvatten och på andra sidan en liten sumpmark. Detta gör att i mitten finns som ett utstick i vattnet, som en udde, där vi har byggt en brygga, och också en flotte ute i vattnet. Vattnet i sjön är väldigt beroende av solen, men vafan, det är underbart att få slänga sig i och känna kylan, sen racea till flotten och flämtande komma upp ur vattnet...bara för att sedan komma på att det kommer vara minst lika kallt att hoppa i igen när man ska imma tillbaka till land! Dyktävlingar är tradition, och jag brukar för det mesta vinna, men också att bara ligga på flotten elelr bryggan och sola är mysigt i sig. En plats för eftertanke är det också. Vet inte hur många gånger jag vandrat ner dit själv med musik i öronen bara för att få tänka och vara ifred.

Det är hit jag ska ikväll, bort från stan, bort från allt vad kommunikation heter (okej, det finns faktiskt mobiltäckning, men ändå! :P) och bara umgås med mina nära och kära under midsommarhelgen!

Detta leder till att det inte kommer bli så mycket bloggande förrän jag kommer hem, på söndag kväll antagligen. Men jag hoppas ni överlever ändå! :)

Dagen idag ska fortsättas med packning inför kvällen, sedan körlektion, sedan har jag blivit inringd och ska hjälpa till att jobba inför midsommarhetsen! från typ elva till nio på kvällen, sen direkt upp till stugan! Stress säger jag bara, men vafan, pengar är pengar! :D

Jag önskar alla läsare en trevlig midsommar så får vi se om ett extra inlägg dyker upp under helgen! ( men förvänta er inget! ;)

Ciao






Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback