Live and let die

Hallå allihopa! Nu är jag tillbaka i civilisationen efter en underbar midsommarhelg i stugan. Det har ätits en jävla massa mat, druckits dricka, vatten och lite alkohol och spelats en massa kort, precis som vanligt med andra ord.

Kort summering:

Fredag: Jobbade extra så att Maria kunde få åka med sin familj till sin stuga, jobbade från åtta till tre och blev sedan hämtad av mormor och morfar. Vi åkte förbi hemma och hämtade lite saker + min älskling och sen åkte vi till stugan. När vi kom upp blev det välkomstdrink och sen traditionell midsommarmiddag med sånt som hör till, olika sorters fisk, potatis, köttbullar, laxmacka etc. Jag och älskling lättade på trycket lite genom att gå den "långa" vågen runt sjön (hela 4,2 km, hrm) och sen blev det efterrätt och lite kortspel. Vi spelade Florida och åt godis, drack kaffe och likör, whiskey och kaffebröd. Runt ett-tiden drog jag och Alex ner till "vår" stuga och somnade gott i varandras armar.

Lördag: Började med att vakna, klä på mig och vandra upp till storstugan och äta frukost. Alex ville gå runt sjön igen så jag lät honom gå iväg, sen efter typ tjugo minuter så sprang jag efter honom. Hann ikapp honom precis innan infarten mot stugan. Det var jäkla skönt att få springa av sig lite. Drog med mig pojken till sjön och badade, i alla fall gjorde jag det, han tittade på. Min lilla badkruka! <3 Tyvärr blev det bara ett snabbt dopp för det började komma mörka moln och vattnet var lite i kallaste laget fortfarande. Lagom till vi kom upp till stugan och jag hoppat in i duschen började det hällregna. Kul! När jag klivit ut ur duschen välkomnas jag dessutom av ett gigantiskt muller så jag rusar in i stugan och kryper upp i famnen på Alex (jag är ganska skraj för åska fortfarande om jag är på det humöret). Vi spelade lite kort och åt lunch, sen tittade solen fram lagom till fikat. Låg ute och solade nån timme och löste lite korsord med mamsen. Myste med Alex och åt middag, sen blev det Kaggebo!!! Pure love till det spelet! Synd bara att man inte kunde få vinna...men jag frlorade inte i alla fall. Runt tolv blev det läggdags.

Söndag (idag): Klev upp sent, åt frukost och gladdes åt vädret: Strålande sol från klarblå himmel! Hoppade snabbt i bikinin och lade mig för att sola medan pappa, bror och farfar jobbade i skogen lite, farmor stökade i köket, Alex sussade på soffan och mamma löste korsord i solstolen bredvid mig. Jag hann plugga lite teori också. Måste få det att fastna nu...jag och älskling grillade till lunch, sen blev han tvungen att åka, för han skulle umgås med sina kompisar. Jag solade lite till med musik i öronen, löste två små korsord, sen gick jag ner till stugan och sov en timma, blev så himla trött i solen. Kom upp igen lagom till middag, haha, och efter middagen låg jag på soffan och läste medan de andra i familjen packade, jag hade varit smart och gjort det vid lunch. Vi åkte hem och nu sitter jag här med datorn igen. Nördig som man är. Pratar med folk på msn och läser bloggar medan solen håller på att gå ner utanför mitt fönster.

Ja, det var min underbara midsommarhelg det. ^^ Vad har ni gullungar gjort då?

I morgon väntar körlektion och träning.

Ciao






jag har varit förkyld och haft en tråkig midsommar:D och HAIL KAGGEBO:D:D:D:D hihi! har du fått nån färg av solandet då?:)

2009-06-21 » 22:25:59

omg dyrt!

2009-06-21 » 22:28:01

jaaa, i love it. jag ska ta hem allt detta året:D nooot, hahaha!

2009-06-21 » 22:36:35

hahaha;) we'll see du;) vem har den nu? roger!?

2009-06-21 » 22:53:00

sv: tack för dina frågor, nu ligger svaren ute så kika gärna in! ;)

2009-06-22 » 11:18:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback