The sound of silence

Sitter här efter att ha ätit en liten frukost/lunch bestående av en kopp te och en tekaka med ost och skinka. Inte mycket, men jag har ingen riktig aptit. Sen att jag klev upp toksent är ju inte så bra heller. Det börjar bli en vana...larmet går, snoozar en eller två gånger, stänger av och tänker "Nu ska jag kliva upp", somnar om och sover till halv tolv. Det är inte bra! Men men, som rubriken antyder så är det ganska tyst idag. Bror min sover fortfarande (han är värre sjusovare än mig!), mamma och pappa är på begravning och min älskling är och jobbar. De enda som är hemma och vakna är jag och djuren...och sköldisarna ger inte så mycket ljud ifrån sig, och se på fan, nu somnade hunden, haha! Bara jag kvar då...

Men jag ska inte somna! Nej då, jag ska städa! Eftersom det inte blev något igår då jag blev inkallad att jobba så måste jag ta itu med det idag istället. Sen ska jag eventuellt hämta Alex och vi ska se vilka som ska med till Ö-vik i morgon. Hoppas någon bangar för då betyder det att jag får följa med. Men jag är pank så det vette tusan hur det ska gå. Får flörta med mamma och se om jag kan göra något jobb hemma så att jag kan få lite slantar.

Nu ska här städas i alla fall, och radion får bli mitt sällskap! Hatar denna tystnad!

Just det, auktionen! Den komemr så fort jag rensat garderoben! I promise!

Ciao







Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback