Last Christmas

Idag är det dan före dopparedan, och julstämningen har börjat komma fram så smått här hemma i vårt rosa lilla (?) hus i ett snötäckt Sundsvall! Började denna dag med att packetera julgodis som jag och Julia, brors änglalika flickvän, gjorde igår. Mozartkulor, knäck med mandel i, strykande åtgång samt müslisnacks snickrade vi ihop. För mig innebar det en jävla massa suktande blickar, men jag fick nöja mig med knäck tack vare min allergi. Ibland suger det att vara kakaoallergiker! Särskilt till jul...

 

Oh well, jag överlever!

 

Ska ta tag i städning nu har jag tänkt, en sista julröjning på mitt rum så jag kan få plats med lite tomtar. Hoppas jag blir klar fort för då kan jag springa ut och fota lite i snön, sen blir det matlagning och min favorittradition. Det är så att vi alltid väntar till kvällen före julafton innan vi pyntar huset. Då tar vi in granen och klär den, sätter upp tomtar överallt, pappa fixar julskinkan och mamma kokar gröt. Sen blir det alltid jättesent innan vi lägger oss (såklart) för att sedan ligga vaken i nån timme innan man faktiskt kan somna. Vad brukar ni göra kvällen innan jul?

Åter till städning nu, annars kommer jag ligga rejält efter!

 

Trevlig 23:e december allihopa!

 

Ciao



Julafton 2008, hemma hos oss! ♥






klappisar:D:D:D åååh. jag har önskat mig pengar, ett bra bas tjoffs till datan, förhandsbokning av new moon osv:) vad har du önskat för skor?

2009-12-23 » 19:49:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback