Kom hem

Mörka eftermiddagen har infallit. Jag är hemma igen från farmor med 42 segkakor, en burk gelé, en bit toscakaka och några skivor salami till pappa. Behöver jag säga att eftermiddagen varit lyckad, hehe?

Farmor var faktiskt imponerad över hur fort det gick för oss att bli klara, ändå gjorde vi dubbel sats av degen, hade en sämre stekpanna att grädda i och ändå hann vi med att baka, grädda och paketera ungefär 86 segkakor på två timmar. Egentligen blev jag kvar där i tre timmar, men då hann vi med att fika våra nygräddade kakor (en var i alla fall) samt att farmor prackade på mig allt det andra som jag hade med mig hem, haha. Så nu sitter jag hemma i godan ro och väntar på att vi ska börja med midagen snart. Tror jag ska gå och hjälpa till att finna upp något. Är grymt sugen på makaroner och köttbullar nu efter all julmat! Hoppas det kan få lite gehör!

Önskar alla en fortsatt trevlig eftermiddag så höres vi senare!

Ciao



Bulldeg får representera bakande...min kamera var ej med! ;)







Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback