Temptation

Hej hej hallå! :D

Idag har jag äntligen fått vara med min Angel! Åkte dit vid lunch och vi tog bilen till Timrå och badade i en sjö där, kommer inte riktigt ihåg vad den hette, hehe! Skönt som attan var det i alla fall. Men vi hade inga handdukar med oss så det blev till att åka näck i den varma bilen så sätena inte skulle bli blöta av badkläderna. Haha, kändes lite underligt att köra bil i ENDAST en tunika som knappt täcker arslet...

Vi kom i alla fall hem till Angelica och snackade lite innan jag åkte hem för att laga mat. Fiskpaket och potatis. Så nu håller jag på att göra en banankaka innan jag ska tillbaka till A. Den ska snart vara klar så jag slänger upp ett inlägg lite snabbt nu!

Hoppas den snart är klar...

Ciao

PS. Receptet kan ni få om ni vill! ^^ DS.

Banankaka (1 st)
175 grader

100 g smör eller margarin
3 dl socker
2 ägg
5 dl vetemjöl
1 tsk bakpulver
1 tsk bikarbonat
1 tsk ingefära
2 tsk kanel
2 bananer
1/2 dl kallt kaffe

1. Smörj och bröa en hålform, alternativt en långsmal form.
2. Rör matfett och socker poröst. Tillsätt ett ägg i taget.
3. Blanda mjölet och kryddorna och blanda i smeten.
4. Mosa bananerna, tillsätt dem och kaffet.
5. Grädda kakan i nedre delen av ugnen, ca 1 timme.
6. Låt kakan svalna.

Enjoy! :)





» Julia

sv: Självklart, beställde in nya peacemärken igår, så det går jättebra :D Du kan väl skicka din adress till mig på [email protected] och om du har möjlighet så även handledsmått. Annars kan jag gå efter mitt eget, tror jag är ganska standard :)



Massa kramar <3

2009-08-13 » 16:41:41
» Sanna

gott med banankaka!

2009-08-13 » 17:38:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback