Stockholm i mitt hjärta

Utlovade mobilbloggning idag och ja...vi ser ju hur det gick, haha! Och jag har lovat bilder...jag tog EN bild på hela dagen, haha! Jag är för bra ibland! xD

I alla fall, kom fram till Stockholm med tåget tjugo minuter för tidigt och fick spendera en hel timme ute i den nattliga kylan innan jag kunde slå mig ner på Centralstationen och äta min medhavda frukost + en kaffe köpt på 7eleven. Det var välbehövligt. Sen låste jag in mig på en toalett och bytte om för solen började titta fram och jag frösökte leta mig fram till ambassaden. Det tog typ 45 minuter! För att sedan upptäcka att man inte fick gå in och vänta tills intervjun för de öppnade 8. Och jag var där klockan tio i sju! Och det var kallt ute! Mer än en timmes väntan i kylan, sen ytterligare väntan och ytterligare problem när man väl kom in. Jag hade glömt ett formulär!

Great, kan det bli bättre?

Men det var lugnt, de tog alla andra papper och bad mig skicka ner det andra så fort jag kunde så det ska jag göra! Nu jävlar ska jag ha mitt visum!

Fick i alla fall en trevlig överraskning när jag såg att min lön hade kommit! Drygt 8 000 har jag tjänat i sommar! Wee-hey! Happytime for sure! Så jag spenderade lite pengar senare under dagen när mamma anslutit sig till mig. Först gick vi på Waynes och fikade. Jag åt en bagel med creme cheese och skinka och drack en Cafe Frappe Creamy Caramel medan mamma nöjde sig med en ost/skinkmacka och en latte. Sen delade vi på en morotskaka!

Mätta och belåtna strosade vi runt i staden, besökte lite småbutiker, tog oss till Gamla stan och shoppade lite och äntligen! Äntligen fick jag gå på Beyond Retro, något som jag velat göra länge. Alla säger att den är så bra! Men då vart jag lite snål, allt som passade mig som jag ville ha tyckte jag var för dyrt, och det som hade bra pris, det var för litet, haha!

Nåja, berättar mer sen, nu ska det bli sen middag!

Ciao






nice, var såg du mig i så fall då? :D

2009-08-20 » 20:10:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback