Real sugar, I don´t wanna cry no more

Återkommen från första inneträningen den här säsongen, nyduschad och kollar på Beck på TV. Har inget bättre att göra men ska se ett till avsnitt Buffy sen, sen sova antar jag. Har lite att göra i morgon. Ska plocka ur diskmaskinen och dammsuga, sen ska vi se om jag kan få till mina Visa-handlingar. Sen får vi se vad som händer. En lång promenad med pälsis kanske?

Träning idag alltså. Jag har ett ord för det: Wow!
Började med att springa ett varv i spåret vilket gjordes ganska lätt med lite musik, men det kändes lite tungt efter igår. Springandet satt kvar lite i kroppen. Sen fick vi göra elefantsteg uppför en kulle och ner igen, det hade nog gått lättare om man inte halkat i gräset hela tiden! Sen kom höjdpunkten! In i hallen! Började med passningar för att få igång bollsinnet igen, vilket gick förvånandsvärt bra för mig tycker jag. Sen blev det lite teknik och efter det började manglingen av målvakterna! Det hade skett en dubbelbokning så vi fick dela träningen med herrlaget...eller ja, dela och dela! Vi slog ihop träningen så jag fick mangling av starka karlar också. Yeez, dom kan skjuta! Men å andra sidan, det kan tjejer också! Men det var, och ÄR, grymt bra träning att få träna med killar. De skjuter hårdare, det kan inte förnekas, och är lite mindre rädda än tjejer. Jag hoppas jag inte får några hemska kommentarer nu för jag menar absolut inte på att tjejer är fega, jag säger bara vad jag kände idag. Nåja, efter det så spelade vi matcher med tre lag, alla mot varandra en gång. Fick mycket speltid och en massa beröm, mest av killarna! Gissa om jag blev förvånad, men samtidigt jävligt glad! Trots att mitt självförtroende har stärkts senaste åren så ligger fortfarande handbollen lite utanför det. Men det är på väg uppåt! Och sådana här träningar ger energi och hopp för mig! Inte en skitträning, men inte heller en toppträning, så jag kan förbättra mig! Som sagt: Wow!

Nu ska jag sluta, ska titta på TV.

Hörs i morgon, sötnosar!

Ciao








Jag är för svartsjuk för mitt eget bästa :(

2009-08-03 » 22:21:50
» Julia

sv: din träning låter brutal!!! Elefantsteg upp för en backe, jag hade döööött :D Men kul med handboll, själv spelade jag fotboll rätt länge :)

2009-08-04 » 21:11:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback