Nån slags verklighet

"Att vara, eller inte vara, det är frågan!"

Ja, personligen föredrar jag att vara, vilket jag tror de flesta gör. Men sen så finns det tillfällen då man helst inte vill vara kvar i denna värld, man vill vara någon annanstans. Anledning till detta kan vara olika, även olika beroende på vilken dag det är, eller vem man är med, humör, ja, allt möjligt kan ha en inverkan på hur stark längtan man har att leva. I början av sommaren levde jag, i mitten av sommaren levde jag. Fram emot slutet, då dog jag! Hela min värld rasade samman och en ånger lika djup som djuphavsgravarna i Atlanten har tagit över mig. Den försvinner mer och mer, men kommer ibland tillbaka. Men det finns en tröst, en tröst att ta till när varken vänner eller familj eller nån psycho TV-typ som Oprah eller Dr. Phil kan förstå.

Trösten kallas fantasi!

Var och en har sin egen definition av vad fantasi är. Det kan vara ett djur som inte är verkligt, en sexuell fantasi, en film, en bok, eller helt enkelt en dröm? För min del, lever jag i dessa dagligen, allt som jag räknat upp och så mycket mer. Fantasi för mig finns överallt! Det gäller bara att hitta den!

Vid de värsta tillfällena i livet, flyr man gärna, även om man inte menar det. Jag flyr ofta, mest för att jag är feg, men också för att få en paus från mina egna tankar. Att skapa mig en fantasi, en fiktiv värld, med hjälp av böcker, film, eller att bara sova och få drömma om allt möjligt, ger en inre frid! Jag vet inte om ni håller med, men det här är jag, och det är så jag känner!

Just nu ska jag fly, för att bli kvitt min huvudvärk, men också för att bedöva en liten ånger som gnager i bröstet, hur mycket jag än vill att den ska försvinna!

Allt som händer har en orsak, var något jag tragglade på Filosofi A-kursen sista terminen på gymnasiet, och ja...det finns säkert orsaker till allt, problemet är att hitta de rätta och försöka komma på varför de finns där. Gud vad jag hatar filosofi ibland, men jag antar att det också är en del av fantasi, att våga tänka utanför sitt eget sinne och sina egna åsikter! Var inte rädd, men samtidigt ska man vara på sin vakt, eller så kanske man inte hittar tillbaka till verkligheten!

Ha en trevlig natt allihopa!

Ciao






» Maja

vilken fin header du har :)

2009-08-26 » 13:37:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback